ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ…επιστολή του Δασκάλου κ.Π. Νικολιδάκη

Ευχαριστούμε τον κ. Π. Νικολιδάκη για την ευγενή πρόθεση της  επιστoλής και το ήθος που τη διέπει. Εν ονόματι της ελευθεροτυπίας το ΔΣ μας θεωρεί ότι όλες οι γνώμες είναι σεβαστές και πρέπει να διακινούνται χωρίς λογοκρισία. Δεν θα εκφράσουμε γνώμη ως  απάντηση προς αυτή. Την αναδημοσιεύουμε όμως, όπως μας ήρθε στο e-mail μας.

 

 

Αγαπητοί γονείς,
Την ώρα που η Παιδεία δέχεται άδικες επιθέσεις από παντού, είναι λυπηρό και οι πιο κοντινοί συνεργάτες των εκπαιδευτικών, οι εκπρόσωποι γονέων και κηδεμόνων, να στρέφονται εναντίον τους και να επιζητούν την ανατροπή των εργασιακών τους δεδομένων. Όταν δε, αβασάνιστα και υποκριτικά, οι προτάσεις τους συνδυάζονται με οικονομικό δήθεν όφελος, αδιαφορώντας ταυτόχρονα για το προσωπικό, οικογενειακό, εκπαιδευτικό, αλλά και το οικονομικό κόστος των ίδιων των εκπαιδευτικών, μάλλον γίνονται ακατανόητες και ανάξιες σχολιασμού.
Αναφέρομαι στην επιστολή του Δ.Σ. του Συλλόγου Γονέων του 5ου Δημοτικού Σχολείου Γέρακα προς τον Υπουργό Παιδείας που δημοσιεύτηκε στην τελευταία σελίδα του 1ου τεύχους της εφημερίδας της Ένωσης Γονέων του Δήμου Παλλήνης. Μια και η παραπάνω επιστολή αναφέρθηκε σε όλα τα σχολεία του Δήμου Παλλήνης. Σε ένα εκ των οποίων υπηρετώ, επιτρέψτε μου για την αποκατάσταση της αλήθειας να ενημερώσω πώς γίνονται οι ενημερώσεις των γονέων και κηδεμόνων από τους εκπαιδευτικούς του σχολείου μου, αλλά και πώς γινόταν από όλους τους εκπαιδευτικούς με τους οποίους έχω συνυπηρετήσει κατά τη διάρκεια της υπηρεσιακής μου πορείας. Σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία κάθε εκπαιδευτικός ορίζει κάθε μήνα ημέρα και ώρα ενημέρωσης των γονέων και κηδεμόνων, που πραγματοποιείται μετά το πέρας του εκπαιδευτικού του ωραρίου και μετά τη λήξη των μαθημάτων.
Πέρα από αυτό:
* Ουδέποτε εκπαιδευτικός αποχωρεί από το σχολείο χωρίς να ενημερώσει και τον τελευταίο γονέα ανεξαρτήτως της λήξης του εργασιακού του ωραρίου που λήγει στις 14:00. Οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί τελειώνουν τις ενημερώσεις τους μετά τις 15:30 και μερικοί στις 16:00.
* Ουδέποτε εκπαιδευτικός αρνείται τηλεφωνική ενημέρωση σε γονέα είτε την ώρα του διαλλείματος είτε σε κενό έστω και αν είναι σε βάρος του προσωπικού του χρόνου.
* Πολλοί εκπαιδευτικοί, σε εξαιρετικές περιπτώσεις, κάνουν χρήση και του προσωπικού τους τηλεφώνου από το σπίτι τους ανταποκρινόμενοι στο κάλεσμα γονέων, όταν υπάρχουν αντικειμενικές δυσκολίες.
* Επίσης, ουδέποτε εκπαιδευτικός αρνήθηκε ενημέρωση κατά τις ώρες προσέλευσης το πρωί ή της αποχώρησης το μεσημέρι σε γονείς που έχουν αιτιολογημένους λόγους αδυναμίας προσέλευσης τις ημέρες και ώρες ενημέρωσης. Με βάση τα παραπάνω, αντιλαμβάνεστε ότι οι εκπαιδευτικοί με υψηλό αίσθημα ευθύνης απέναντι στους γονείς, το νόμο αλλά κυρίως στους μαθητές, εξαντλούν κάθε περιθώριο προκειμένου οι γονείς και κηδεμόνες να έχουν την ενημέρωση
που επιζητούν.
Μετά από αυτά τίθενται τα παρακάτω ερωτήματα:
* Υπάρχει πραγματικά πρόβλημα στις ενημερώσεις των γονέων;
* Το περιεχόμενο της επιστολής εκφράζει άραγε το σύνολο των γονέων και κηδεμόνων του 5ου Δ.Σ. Γέρακα ; Εκφράζει μόνο το Δ..Σ. του Συλλόγου ή είναι προσωπικές απόψεις κάποιων μελών του, που δεν είχαν το θάρρος να
βάλουν το όνομά τους κάτω από την επιστολή;
* Ποια είναι η θέση της ένωσης γονέων και κηδεμόνων του Δήμου Παλλήνης;
* Τέτοιες τοποθετήσεις συμβάλλουν στη δημιουργία σχέσεων συνεργασίας, κατανόησης, και σεβασμού στις σχέσεις εκπαιδευτικών και γονέων; Ή τις δυναμιτίζουν και δημιουργούν κλίμα ανταγωνισμού και σύγκρουσης;
* Αλήθεια ποιος είναι ο στόχος; Τι εξυπηρετούν;
* Τι έχει να πει το συγκεκριμένο Δ.Σ. στους γονείς που εργάζονται σε εργασίες με απογευματινό ωράριο εργασίας και αδυνατούν να
παρακολουθήσουν απογευματινέ ενημερώσεις;
* Τι έχει να πει στους γονείς μεγαλύτερων παιδιών που αφιερώνουν το απόγευμά τους στις εξωσχολικές δραστηριότητες των παιδιών τους;
Αν κάποιοι ιδιώτες εργοδότες παρανομούν σε βάρος των εργαζομένων και αρνούνται τη χορήγηση των προβλεπόμενων γονικών αδειών, είναι σωστότερη η διεκδίκηση των νόμιμων δικαιωμάτων των γονέων και όχι η απαίτηση της ανατροπής του καθηκοντολογίου των εκπαιδευτικών.
Καταλήγοντας, νομίζω ότι εκείνο που χρειάζεται, είναι η καλλιέργεια πνεύματος εμπιστοσύνης και ειλικρινούς συνεργασίας μεταξύ γονέων και εκπαιδευτικών. Μονόπλευρες θέσεις, απόψεις και προτάσεις που στοχοποιούν τους εκπαιδευτικούς και τους τοποθετούν απέναντι στους γονείς δεν συμβάλλουν στο καλό κλίμα
συνεργασίας που έχει ανάγκη η σχολική κοινότητα.
Με σεβασμό και εκτίμηση
Παύλος Νικολιδάκης
Δάσκαλος